هم زمان با ماه محرم موکب سلامت راه اندازی شد 
هم زمان با ماه محرم موکب سلامت راه اندازی شد 

هم زمان با ماه محرم موکب سلامت راه اندازی شد 

ملیحه یونس زاده گفت: هم زمان با ماه محرم به همت اعضای کانون درب ورودی مسجد موکب سلامت نیز بر پا شده و شب ها در این موکب سربند و ماسک توزیع می شود و روزها نیز کلیپ های صوتی از مداحی و نوحه خوانی پخش می شود.
شناسه خبر : 1084368 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۴۶

«ملیحه یونس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های کانون باب الحوائج (ع)، گفت: یکی از برنامه های دهه اول محرم، مشارکت بچه های مسجدی عضو کانون در سیاه پوش کردن مسجد و محله و فضاسازی حیاط مسجد برای برپایی مراسم عزاداری بود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت افزود: همچنین هم زمان با ماه محرم به همت اعضای کانون درب ورودی مسجد موکب سلامت نیز بر پا شده و شب ها در این موکب سربند و ماسک توزیع می شود و روزها نیز کلیپ های صوتی از مداحی و نوحه خوانی پخش می شود.


وی بیان کرد: برگزاری چله زیارت عاشورا یکی دیگر از برنامه های کانون است که هم زمان با اولین روز از ماه محرم شروع شده و به صورت مجازی اجرا می شود.


یونس زاده ابراز کرد: همچنین طرح قرائت روزانه دعای فرج و ختم صلوات با حضور اعضای کانون در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز در ماه محرم با رویکرد تجلیل از نوجوانان حافظ قرآن کریم و فعالان مسجدی در حال برگزاری است.


وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح ملی به تحقق هدف آن که همانا تکریم نخبگان مسجدی و معرفی الگوهای برتر به نمازگزاران است، دست یابیم.


یونس زاده ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های کانون در ماه محرم اجرای طرح ملی شنبه های کتاب است که با توجه به این ایام به صورت حضوری و با محوریت معرفی کتاب هایی در زمینه عاشورا، محرم، سبک زندگی و سیره امام حسین (ع) اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت اضافه کرد: تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت تهیه و انتشار کلیپ و عکس نوشت درباره محرم و عاشورا و همچنین احادیثی از امام حسین (ع) و روایات مرتبط با واقعه عاشورا، از سایر برنامه های کانون به مناسبت ماه محرم است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در حوزه فعالیت های اجتماعی است و بر همین اساس در راستای اطعام نیازمندان طرح پنج های مهربانی را هر هفته اجرا می کند.


یونس زاده در خاتمه، یادآور شد: سال های گذشته و تا قبل از شیوع بیماری کرونا در ایام محرم مهد حسینی راه اندازی می شد اما امسال با توجه به شرایط موجود این امکان وجود ندارد.

پایان پیام/ 586